Regenerujemy Turbiny !!









Witamy na stronie firmy MAR-MOT ... Sklepy Motoryzacyjne w Radomsku ... Stacja Kontroli Pojazdów ... Auto - Serwis ...:: www.autoszlif-skibinski.pl ::..



Jestes tu: Home -> Auto - Serwis -> Planowanie, sprawdzanie szczelności bloków i głowic (aluminiowych i żeliwnych) wszystkich silników (osobowych, dostawczych, ciężarowych i maszyn rolniczych)

Planowanie - wyrównywanie powierzchni głowicy Planowanie powierzchni czyli jej wyrównanie to ważna czynność którą powinno się wykonać przed montażem głowicy w silniku. Dzięki odpowiedniemu wyrównaniu powierzchni głowicy możemy mieć pewność że po zainstalowaniu jej w silniku będzie ona sprawnie działała a powierzchnia styku zapewni idealną szczelność wszystkich kanałów po między blokiem silnika a głowicą. W wypadku gdy warstwa materiału zebrana podczas planowania jest duża należy także odpowiednio obniżyć gniazda zaworów oraz przeszlifować i dotrzeć zawory. Dzięki splanowaniu czyli wyrównaniu powierzchni uzyskuje ona idealną gładź i zapewnia szczelność uszczelki po zamontowaniu głowicy w bloku silnika.


Sprawdzanie szczelności głowic Sprawdzenie szczelności głowicy jest istotnym elementem o którym nie powinno się zapominać przed instalacją głowicy w silniku. Często nawet niewidoczne gołym okiem mikropęknięcia powodują przedostawanie się płynu chłodzącego lub oleju do komory spalania, co w końcowej fazie może grozić dużymi zniszczeniami silnika lub jego elementów. Sprawdzenie głowicy, regulacja i szlifowanie zaworów oraz ich dotarcie jak i również planowanie powierzchni, daje pewność że przygotowana w ten sposób głowica będzie spełniała swoją funkcję i nie narazi na ponowne koszty związane z jej naprawą i montażem.


Szlifowanie i docieranie zaworów Szlifowanie i docierania zaworów oraz ich gniazd jest głównym czynnikiem który ma bezpośrednie przełożenie na jakość pracy silnika. Aby osiągnąć maksymalną wydajność należy odpowiednio przeszlifować zawory i ich gniazda ustawiając je na odpowiedniej wysokości względem płaszczyzny głowicy, oraz dotrzeć je co zapewni szczelność zamkniętego zaworu. Istotną cechą jest również sprawdzenie prowadnic zaworów i ich uszczelnień.

Co składa się na regenerację głowicy:

  • Sprawdzenie głowicy na pęknięcie (ciśnieniowe sprawdzenie szczelności głowicy)
  • Planowanie głowicy
  • Obróbka gniazd zaworowych frezami profilowanymi i szlifowanie tarczami diamentowymi
  • Wymiana gniazd zaworowych
  • Sprawdzanie szczelności obrabianych gniazd
  • Szlif zaworów wszelkiego typu
  • Wymiana prowadnic zaworowych
  • Wymiana uszczelniaczy
  • Regulacja luzów zaworowych - może być konieczna jeśli wałek rozrządu występuje w głowicy (VW, Peugeot, Renault, Toyota, Subaru, Fiat i inne)


Naprawiamy głowice aluminiowe i żeliwne wszystkich typów !